capturRenault Captur to nowe auto francuskiego koncernu Renault, bazujące na segmencie B. Model ten z pewnością ma swój styl. Zbudowany na bazie znanego już Clio, to zupełnie nowe oblicze miejskiego crossovera. Captur to samochód, który doskonale sprawdzi się w użytkowaniu przez singli, pary, a nawet rodziców z dziećmi. Jaki jest i jak sprawdza się na drodze?


Auto po raz pierwszy zaprezentowane zostało w Genewie w marcu tego roku. Pomimo tego, że na rynku dużo wcześniej pojawiły się inne konkurencyjne modele takie jak Nissan Juke, Kia Soul czy Opel Mokka, koncern samochodowy Renault ma zamiar podbić rynek niewielkich SUV-ów, które w Europie z roku na rok cieszą się coraz większą popularnością.

Renault Captur łączy w sobie nowatorski design i praktyczne wnętrze. To model obok którego nie można przejść obojętnie. Masywny i wyrazisty przód z centralnie umieszczonym dużym logiem marki na czarnym tle sprawia, że nowe dziecko Renault to prawdziwe dzieło sztuki. Atrakcyjny wygląd podkreślają łagodne i płynnie wyważone kształty. Ponad to na uwagę zasługują mocno wyprofilowane nadkola, duże koła, wysokie zawieszenie, charakterystyczna pochylona przednia szyba oraz nowoczesny design deski rozdzielczej.

Na dużą pochwałę zapracowała również funkcjonalność auta, wysoka jakość wykończenia wnętrza oraz stosunkowo duża ładowność. Fotel kierowcy umieszczony został wysoko, wzorując się tym samym na pojazdach typu van. Dodatkowo przyjemne i barwne kokpity mają na celu sprzyjać wypoczynkowi oraz stwarzać przyjazną i ciepłą aurę.

Możliwość indywidualnej personalizacji auta, obejmująca tonację wnętrza, opcje kolorystyczne nadwozia, obręczy kół oraz wzory tapicerek dodatkowo umilają jazdę. Ciekawostką jest fakt, że Captur zawiera nawet do 16% tworzyw sztucznych pochodzących z recyklingu. To tylko kilka charakterystycznych cech wyglądu, którymi Captur ma przyciągać potencjalnych klientów.

Ciekawy i nowatorski design to jednak nie wszystko. Captur to samochód, który z siłą magnesu przyciąga spojrzenia przechodniów. Pomimo tego, że jest sporo większy od Clio, waży tylko 100 kg więcej. Kupujący w standardzie otrzymają między innymi system wspomagania ruszania pod górę, światła do jazdy dziennej LED, elektryczne i podgrzewane lusterka boczne, 4 poduszki powietrzne, czy też system mocowania fotelików dziecięcych Isofix. Niestety na próżno szukać w wyposażeniu opcjonalnym napędu na cztery koła.

Wyższe modele Renault Captur oferują między innymi klimatyzację, kartę Renault zamiast kluczyka, wbudowany w konsolę multimedialny system Renault R-Link z 7 calowym ekranem dotykowym, nawigacją z dostępem do Internetu, kamerę cofania, czujniki parkowania, system audio z 6 głośnikami, technologię Bluetooth z funkcją audio-streamingu oraz system nagłośnienia 3D Sound, zapewniający nieziemską jakość dźwięku.
Renault Captur to samochód dynamiczny i bezpieczny. Świadczy o tym maksymalna ilość 5 gwiazdek uzyskanych w testach bezpieczeństwa, przeprowadzonych przez niezależną organizację Euro NCAP. Wynik ten przekłada się na łączną ocenę na poziomie 80,5%, dzięki czemu Captur stał się piętnastym modelem Renault, który uzyskał taki właśnie wynik.

Pod maską Captura znajdziemy do wyboru dwa silniki benzynowe oraz jeden wysokoprężny. Gamę otwiera 3 cylindrowy silnik Energy TCe 90 KM, o pojemności niewiele poniżej 900 cm3 i maksymalnym momencie 135 Mn (przy 2500 obrotach/min.). Silnik ten potrafi rozpędzić tego niewielkiego SUV-a w blisko 12 sekund do prędkości 100 km/h, spalając przy tym 6,0 l paliwa w mieście oraz 4,3 l na trasie.

Drugą jednostką jest silnik o pojemności 1.2 litra, o mocy 120 KM i momencie obrotowym 190 Nm (przy 2000 obrotów/min.). Spalanie tej jednostki w mieście wynosi 6,6 l na 100 km, a na trasie jedyne 4,7 l. Silnik ten dostępny jest w sprzedaży jedynie z dwusprzęgłową, sześciobiegową skrzynią EDC.

Ostatnią jednostką oferowaną przez model Renault Captur jest silnik wysokoprężny Energy Dci 90 o mocy 90KM i pojemności 1461 cm3. Przekonuje do siebie niskim spalaniem na poziomie 4,2 l w mieście i 3,4 l na trasie oraz emisją CO2 na poziomie 95g na kilometr.

Podsumowując z pewnością Renault Captur ma wiele plus, między innymi wiele pomysłowych rozwiązań wnętrza, konkurencyjną ceną, funkcjonalność i wysoką pozycję kierowcy. Niestety nie zabrakło kilku minusów do których zaliczyć można brak radia i klimatyzacji w podstawowej wersji oraz brak wersji z napędem na cztery koła.

Czy Renault Captur będzie zatem często wybieranym modelem i przekona do siebie nie tylko ładną i ciekawą stylistyką oraz funkcjonalnością, ale również ceną, która zaczyna się od 53 900 w podstawowej wersji wyposażenia? Czas pokaże.